Heaven is a place nearby

Halloj! Kommer ett lite sorgligt inlägg. Igår satt jag själv här hemma heladan. En vän hade länkat ett klipp på FB om ett barn som blivit misshandlat till döds. Hemskt... gick senare in på aftonbladet och läste om en 24årig 2barnsmamma som blivit mördad. Kom in på Aftonbladets artikelserie om 153 kvinnor som blivit mördade av sina män. Där fanns ett ljudbildspel om kvinnorna. Första kvinnan var modellen Liv Lundgren, 23år gammal som mördades i januari 2009. Tyckte hon såg bekant ut...men fortsatta att lyssna igenom hela bildspelet. Men kunde inte släppa henne, så jag googlade på henne och fann hennes blogg. Kände igen den, har varit in och läst förra året. En tjej som skrev om hur hennes liv hade varit, kantad av många motgångar. Men hon fick en ny syn på livet. Men som inte fick uppleva det någon längre tid. Nyårsinlägget skrev hon om hur det nya året 2009 skulle bli, en ny start, ett rofyllt år. Några veckor senare skulle hon inte leva längre. Läste igenom hela igår kväll och fick mig ett par tankeställare. Inte att jag ska bli mördad men något annat kan hända, antingen mig eller någon jag tycker väldigt mycket om. Liv skrev även att hennes liv skulle kunna bli en bra bok, och de tror jag verkligen. Hon bloggade bara i 4månader men hann skriva så mycket så det känns som om man kände henne.

Liv Lundgrens blogg

En annan fin blogg jag hittade igår.
Handlar om föräldrarnas sorg över sin son Mio som inte klarade sig i mammans magen.
Mios blogg

När jag dör(förhoppningsvis inte snart) vill jag att Lene Marlin's - A place nearby ska spelas. Vet att man inte ska tänka så men måste ju skriva ner det någonstans så att ni vet! :) Otroligt fin låt.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jg behövde inte läsa några bloggar, jag lyssnar på låten och storgråter. Otroligt fin! Det är tillåtet att tänka så, det finns så mycket hemskt och oväntat som händer i den här världen som inte går att styra över, jag tror det är sunt att ha den vetskapen om att man kanske inte har hela livet på sig, och att man då hellre lever fullt den tiden man har här på jorden.

2009-08-29 @ 18:46:44
URL: http://metrobloggen.se/brus
Postat av: Milla

Va kul att du hänger med och läser min blogg :) Det är många som har önskat veckomatsedel, så håll utkik :) kram!

2009-09-21 @ 18:06:11
URL: http://www.metrobloggen.se/millasmat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0